Alla inlägg under juni 2012

Av Sofie - 28 juni 2012 21:25

Hörde den biten på radion idag, turistens klagan alltså. Började fundera på vad dom har att klaga på egentligen. Ja förutom hutlösa färjepriser då. Men annars är det väl jäkligt nice att vara turist, eller?! Jag tyckte det var grymt nice när vi var turister i turkiet. Tror inte jag klagade nån gång.


Tänk att komma hit som turist. En hel ö som praktiskt taget lever för att serva dig! Du slipper dessutom jobba och kan nästan göra vad du vill. Du kan köra hur sakta du vill på vägen för att titta på blommorna på vägkanten eller hur fort du vill mitt i vägen för att hinna först till bästa platsen på tofta strand. Så länge du har en takbox på bilen så har öborna full förståelse för det mesta du gör. Cykla är också trevligt. Här finns inte så många jobbiga backar, underlättar oerhört för dig med hoj. Har du dessutom en cykelkärra eller liknande går det bra att cykla en fyra fem stycken i bredd. Det är lugnt, vi öbor har förståelse för det med. :-)


-out-

Av Sofie - 26 juni 2012 23:53

Jag spenderade hela midsommar med att vara lite sådär lagom febrig och hänging, helgen till ära. Tog mig en snaps på fredagen i hopp om att detta skulle rensa systemet och bidra till en kryare lördag. Så blev inte fallet. Tvärtom. Inte så kul. Kände mig snuvad på denna trevliga högtid som jag faktiskt hade sett fram emot. Men hade iaf trevligt sällskap trots allt :-).


Igår lyckades jag lura till mig en telefontid på Hemse vårdcentral. Sååå less på att vara sjuk jämt. Men kärringen på andra sidan luren var inte till någon större hjälp. Det var typ som att prata med en förinspelad röst som var anpassad till 25-åriga patienter. För tydligen festar alla 25-åringar för mycket, sover för lite och har dåliga motions och mat-vanor. Tack som fan för hjälpen. Lyckades iaf lura av kärringen lite coccilana. Tacka vet jag knark!

Av Sofie - 25 juni 2012 22:42

Inspirationen är inte på topp. Har inget roligt att skriva om. Livet är torrt. Men gravid är jag tydligen. Om Jessy får tro vad hon vill, det vill säga :-P. Så nej jag är inte gravid trots att jag (för att citera Jessy) "ser lite blek och svullen ut"... Tack. Så nu har jag googlat runt på diverse dieter och mirakulösa bantningspiller. Det var fruktansvärt intressant. Hittade ett piller som rensar tarmen så att man blir smal. Glad i hågen skrev jag in adress, telefonnummer, personnummer, mellannamn, föräldrars personnummer, mors flicknamn, skostorlek och favorit färg. Yes. Ett litet tryck för att sedan finna ett "tarmrensar-piller" i brevlådan, kan det bli bättre?! Det tyckte tydligen Viktor för han stoppade mig. Vilken glädjedödare! Skämt åsido. Kunde vara intressant och pröva alla grejer dom hittar på och se hur mycke ljug det egentligen är :-)

Av Sofie - 4 juni 2012 14:13

Det är inte långt kvar nu till "årets högpunkt"! Jag pratar givetvis om STANGSPELI! Det börjar bli dags att lägga sig i hårdträning. NU!


Helgen bjöd på guldfest i bygdegården. Det blev en hejdundrande fest må jag säga. Lördagen blev således riktigt tung. Det var två mycket slitna hjältar (dvs jag och Åsa) som klockan elva dagen efter infann oss för att städa upp efter röjet. Men det gick ju ganska bra det med, trots allt!

För att citera mig själv innan vi åkte till bygdegården "Om man skudd ta o lyx till de me en ipren..."


Sen skulle jag och Åsa vara coola och festa på kvällen igen. Men det hela slöt med soffläge för oss båda. Billy. Men det var rätt gött faktiskt...



-out-

Presentation


Historier från nu och då.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards