Alla inlägg under september 2012

Av Sofie - 30 september 2012 19:13

Tidigt, tidigt på lördagsmorgonen begav vi oss. Långt innan tuppen vaknat och innan krogen ens hade stängt. Känns inte ens värdigt att kalla denna tid på dygnet morgon. Tror att 02.50 kan kvalificera sig till natt. Vi bestämmer det.


Mitt i natten mellan fredagen och lördagen påbörjade vi vår resa mot Tyskland. Vi körde och körde. Körde förbi både Galtsjön och Norje men stötte inte på syrran på något av ställena! Hon var tydligen inte hemma. Besvikelse. Vi fortsatte vår färd trots besvikelsen. Efter flera timmar och bara ett roadkill, så var vi slutligen framme i Trelleborg där en eka skulle ta oss och bilen vidare till tyskland. Spännande.


Fyra timmar senare hade vi hamnat i nått slags tyskt ödemark. Det var läskigt. Så vi tog fäste på en bil med svensk registreringsskylt och tänkte att denna nog visste vart man hänger i tyskland. När vi slutligen tog mod till oss och svängde, trots att svenska bilen framför oss inte gjorde det, så kom vi givetvis vilse. Epic failure. Efter krissamtal till mamma (som inte var till större hjälp) hittade vi tillslut en lämplig affär som sålde svinbillig loka så vi bunkrade upp!



 


Bilen fylldes och sen var det dags att åka lite båt igen. När jag skulle köra iväg med min lilla bil blev det motorstopp. Sakran vad det var tungt. Fick trycka plattan i botten och sen var vi slutligen på väg. Kan ju säga att färden uppför rampen till båten var en mycket tung och spännande historia, men det gick bra. 


24 timmar efter att vi startat vår resa var vi åter i Kalmar. Slutsiffran på roadkills under hela resan stannade tack och lov på endast en stycken. Skönt. 


Marie och Olof kunde glatt vakna upp till detta på sin bänk i morse så dom har varit goa och glada hela dagen kan man säga. Det gäller ju att vakna på rätt sida av sängen brukar man säga.


 

-out-

Av Sofie - 28 september 2012 12:00

Klockan tre inatt/imorgon bitti drar jag och Viktor en sväng till Tyskland! Det ska givetvis bunkras ;-). Det ska bli spännande. Hoppas vi hittar och kommer fram i tid så att vi inte missar båtskrället. Skulle vara jobbigt att simma över, det är nog ganska långt...


Förövrigt är det igen som har ringt och saknat kräftan ännu. Snart får vi lämna in den på nåt hem för övergivna skaldjur.





Av Sofie - 27 september 2012 21:10

Här är förövrigt svaret på förra månadens deckargåta "Vilka befinner dig i onepiecen".

Av Sofie - 27 september 2012 18:51

IBLAND sker här mystiska saker! 

Som häromdan tillexempel. När Elton (el doggo) tydligen hittade en kräfta i en buske ute på gården. Det är inte var dag ska jag be att få tala om! Vems kräfta är det? Varför ligger den i vår buske? Är det någon som vill ha tillbaka den?? Vi har satt upp lappar borta på ICA med bild på den upphittade kräftan och vårt nummer ifall någon saknar sin kräfta. "Kräfta söker hem".



I övrigt har vi tittat på lägenhet. En lång historia bakom detta så vi tar det lite snabbt från början för att inte missa några smaskiga detaljer!

Det hela började med att Viktor ringde Kalmarhem och mordhotade dom. Eller ja, han kom inte så långt med det hela eftersom dom hann värja sig genom att erbjuda oss lägenhet på direkten! Kanon tänkte vi och fick nummret till killen som bor där nu. Vi började med att ringa. Typ 15 ggr, utan framgång. Sen gick vi vidare till sms. Fick svar från världens torraste kille som lovade att maila bilder. Inget hände. Vi ringde igen. Inget svar. Skickade ytterligare ett par sms utan större framgång. Även Kalmarhem ringde tusen gånger utan framgång. Så nu misstänker vi att han ligger död där inne i lägenheten!! OMG!! 


MEN! Som tur var blev vi slutligen erbjudna en annan lägenhet i samma område. Dock i ett annat hus så att vi inte behöver oroa oss för eventuell likdoft och det är ju trevligt. Super fin och rymlig lägenhet. Finns gott om plats för besökare vill jag lova :)



Bjuder på denna fantastiska bild! Hittade en kille på Max med denna grymt coola keps med inbyggda solbrillor. Var givetvis tvungen att prova den!


 



-out-

Av Sofie - 25 september 2012 18:36


Sitter och tittar på 112 på liv och död. Shit vilket spännande yrke jag har valt!


Av Sofie - 24 september 2012 18:02

Jag bor hos Marie o Olof för tillfället. Skulle laga köttfärssås. Det är gott tycker jag. Du börjar väldigt enkelt, tar en liten gul lök o så hacka!

Men! Det var lättare sagt än gjort. Hyresvärdarna innehar nämligen ytterst slöa knivar. Jag tog kniven och tryckte den mot löken utan framgång. Kunde lika gärna ha gått ut och hämtat ett höstlöv och försökt hacka lök med det. Ja ni fattar min poäng, väldigt slöa knivar. Tillslut funderade jag på att gå ut och lägga löken på vägen och sen helt sonika köra över den med min opel. Men hittade en mini kniv som var lite vassare än ett höstlöv så det fick duga...#ilandsproblem
(Övar på det här med så kallade hashtags #. Det går över förväntan men har inte riktigt fattat poängen. :-P)

God köttfärssås blev det i alla fall!


Out

Av Sofie - 24 september 2012 10:25

Efter påtryckningar från en besviken fanklubb så känner jag mig nu tvungen att skriva ett par rader. Det här med att skriva under press är inte min grej. Ångesten kommer krypande från tårna och tränger upp genom strupen i ett kvävt skrik. Inser ganska snart att mitt liv är så ointressant så att jag verkligen måste tänka till för att skriva något intressant.


Så länge man skriver på ett bra sätt kan även den tråkigaste vardag bli en rolig berättelse. Det hade garanterat vår svenskalärare på högstadiet sagt i alla fall. Men så var också hennes höjdpunkt i livet besöken i kyrkan på söndagarna. Förmodligen inte särskilt svårflörtad. Jag menar det mesta är väl roligare än en död snubbe på ett kors? No offense Jesus, du var säkert störtskön men nu för tiden är du inte särskilt underhållande.


Egentligen har jag ingen fanklubb. Misstänker att det måste vara fler än en person om det ska räknas som en klubb. I själva verket har jag fått ett hotbrev undertecknat Elin Heddå Hedin. Men låter ju bra mycket coolare om jag skrev fanklubb. Det skulle ju kunna va en fanklubb så egentligen ljög jag inte. Inte jättemycket iallfall. Bara lite.


I övrigt befinner jag mig i Kalmar för den som missat det. Pluggar röven av mig och hoppas på att bli smart. Vi får väl se hur det går med det. Klarar jag tentan blir det uppdatering om det hela, annars skriver jag om något annat, typ vädret.


Hej så länge!

Presentation


Historier från nu och då.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards