Direktlänk till inlägg 24 september 2012

Ajm alajv

Av Sofie - 24 september 2012 10:25

Efter påtryckningar från en besviken fanklubb så känner jag mig nu tvungen att skriva ett par rader. Det här med att skriva under press är inte min grej. Ångesten kommer krypande från tårna och tränger upp genom strupen i ett kvävt skrik. Inser ganska snart att mitt liv är så ointressant så att jag verkligen måste tänka till för att skriva något intressant.


Så länge man skriver på ett bra sätt kan även den tråkigaste vardag bli en rolig berättelse. Det hade garanterat vår svenskalärare på högstadiet sagt i alla fall. Men så var också hennes höjdpunkt i livet besöken i kyrkan på söndagarna. Förmodligen inte särskilt svårflörtad. Jag menar det mesta är väl roligare än en död snubbe på ett kors? No offense Jesus, du var säkert störtskön men nu för tiden är du inte särskilt underhållande.


Egentligen har jag ingen fanklubb. Misstänker att det måste vara fler än en person om det ska räknas som en klubb. I själva verket har jag fått ett hotbrev undertecknat Elin Heddå Hedin. Men låter ju bra mycket coolare om jag skrev fanklubb. Det skulle ju kunna va en fanklubb så egentligen ljög jag inte. Inte jättemycket iallfall. Bara lite.


I övrigt befinner jag mig i Kalmar för den som missat det. Pluggar röven av mig och hoppas på att bli smart. Vi får väl se hur det går med det. Klarar jag tentan blir det uppdatering om det hela, annars skriver jag om något annat, typ vädret.


Hej så länge!

 
 
Ingen bild

Din hot-klubb

24 september 2012 14:25

Har man låga förväntningar är det lätt att bli imponerad!
Merci för updaten!

 
Ingen bild

Lägenhetsinnehavaren

25 september 2012 14:37

När du tröttnat på att skriva om vädret kan du ju börja med dokusåpan "Livet på germundsgatan 14a", här händer det allt för spännande saker som går till spillo! Som till exempel att Elton hittade en kräfta i trädgården idag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 22 oktober 2012 18:29

Känner att det är dags att gå över till vinterpälsen nu. Det innebär att det är dags att byta ut det ljusa håret mot en höstligare nyans. Jag är supernervös men börjar bli trött på att mitt ljusa hår ständigt blir grönt :-(. Vi får väl se om jag bang...

Av Sofie - 20 oktober 2012 09:00

Dagens föreläsare kom med små kloka råd under föreläsningen. Bland annat:   "Om du ska drunkna så gör det i kallt vatten!"   Något att ha i åtanke ;-) ...

Av Sofie - 19 oktober 2012 20:57

Nu är tentan över så nu kan jag kosta på mig ett par inlägg igen. Håll utkik ;-)     Ikväll är jag förbannad. Är det verkligen okej att olika chokladbitar har exakt samma papper och samma utsida? Där satt jag i godan ro mitt i X-factor och skul...

Av Sofie - 5 oktober 2012 23:22

Seriöst! Vad är det med fåglarna på fastlandet? Är dom självmordsbenägna eller vad är det frågan om? Under mina sex år med körkort har jag aldrig lyckats köra på en fågel hemma på ön! Inte ens när jag har tryckt på gasen och verkligen försökt. Dom ha...

Av Sofie - 4 oktober 2012 21:58


Kvällen då Lau-OS i pingis avgjordes. Det var en fin kväll. Efter att ha gått igenom både dopingtest och kvalheat så hade vi slutligen sållat ut de bästa av de bästa. De tappra deltagarna som hade tagit sig till final var inga mindre än: Marie Larsso...

Presentation


Historier från nu och då.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards