Direktlänk till inlägg 27 september 2012

Bland kräftor och lik

Av Sofie - 27 september 2012 18:51

IBLAND sker här mystiska saker! 

Som häromdan tillexempel. När Elton (el doggo) tydligen hittade en kräfta i en buske ute på gården. Det är inte var dag ska jag be att få tala om! Vems kräfta är det? Varför ligger den i vår buske? Är det någon som vill ha tillbaka den?? Vi har satt upp lappar borta på ICA med bild på den upphittade kräftan och vårt nummer ifall någon saknar sin kräfta. "Kräfta söker hem".



I övrigt har vi tittat på lägenhet. En lång historia bakom detta så vi tar det lite snabbt från början för att inte missa några smaskiga detaljer!

Det hela började med att Viktor ringde Kalmarhem och mordhotade dom. Eller ja, han kom inte så långt med det hela eftersom dom hann värja sig genom att erbjuda oss lägenhet på direkten! Kanon tänkte vi och fick nummret till killen som bor där nu. Vi började med att ringa. Typ 15 ggr, utan framgång. Sen gick vi vidare till sms. Fick svar från världens torraste kille som lovade att maila bilder. Inget hände. Vi ringde igen. Inget svar. Skickade ytterligare ett par sms utan större framgång. Även Kalmarhem ringde tusen gånger utan framgång. Så nu misstänker vi att han ligger död där inne i lägenheten!! OMG!! 


MEN! Som tur var blev vi slutligen erbjudna en annan lägenhet i samma område. Dock i ett annat hus så att vi inte behöver oroa oss för eventuell likdoft och det är ju trevligt. Super fin och rymlig lägenhet. Finns gott om plats för besökare vill jag lova :)



Bjuder på denna fantastiska bild! Hittade en kille på Max med denna grymt coola keps med inbyggda solbrillor. Var givetvis tvungen att prova den!


 



-out-

 
 
Ingen bild

Lady

28 september 2012 21:02

Hahaha! En kräfta, lägg av!! Elton kanske är fiskare, märy får ta med han ut i båten hemma och kolla om han för någon tur med sig! Hummerfiske nästa!?! :P

 
Ingen bild

Lady

29 september 2012 17:58

Haha! Liknar nästan Rolfen på ngt gammalt kort jag sett hos er!

Sofie

30 september 2012 19:07

Haha det har du rätt i! Äntligen kmr släktdragen fram, jag är inte adopterad!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 22 oktober 2012 18:29

Känner att det är dags att gå över till vinterpälsen nu. Det innebär att det är dags att byta ut det ljusa håret mot en höstligare nyans. Jag är supernervös men börjar bli trött på att mitt ljusa hår ständigt blir grönt :-(. Vi får väl se om jag bang...

Av Sofie - 20 oktober 2012 09:00

Dagens föreläsare kom med små kloka råd under föreläsningen. Bland annat:   "Om du ska drunkna så gör det i kallt vatten!"   Något att ha i åtanke ;-) ...

Av Sofie - 19 oktober 2012 20:57

Nu är tentan över så nu kan jag kosta på mig ett par inlägg igen. Håll utkik ;-)     Ikväll är jag förbannad. Är det verkligen okej att olika chokladbitar har exakt samma papper och samma utsida? Där satt jag i godan ro mitt i X-factor och skul...

Av Sofie - 5 oktober 2012 23:22

Seriöst! Vad är det med fåglarna på fastlandet? Är dom självmordsbenägna eller vad är det frågan om? Under mina sex år med körkort har jag aldrig lyckats köra på en fågel hemma på ön! Inte ens när jag har tryckt på gasen och verkligen försökt. Dom ha...

Av Sofie - 4 oktober 2012 21:58


Kvällen då Lau-OS i pingis avgjordes. Det var en fin kväll. Efter att ha gått igenom både dopingtest och kvalheat så hade vi slutligen sållat ut de bästa av de bästa. De tappra deltagarna som hade tagit sig till final var inga mindre än: Marie Larsso...

Presentation


Historier från nu och då.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards