Alla inlägg under juli 2012

Av Sofie - 30 juli 2012 11:31

Ångest. Det faktum att jag hade en ledig dag och den försvann i en dimma av avslagna spritångor. Ångest. Men kul vare!

Av Sofie - 29 juli 2012 13:47

Tycker det är intressant hur utflyttade gotlänningar måste påpeka att dom inte bor på ön längre. Vid flera tillfällen har kunder i bodi på ett eller annat sätt uppmärksammat mig på att dom faktiskt bor på fastlandet numera. Vad spelar det för roll?! Gör det er till bättre människor eller vad?!

"Du ja måst ha ut leit penningar. Man är jo int van o ta ut penningar, jag bor på fastlande o där behöva man bare kort där."

Intresseklubben antecknar. Vill du kanske bli medlem i vår klubb? Medlemsavgiften är på 75 kronor. Men vi tar ju då inte kort så det blir kanske jobbigt för dig...

Av Sofie - 27 juli 2012 13:22

Det är varmt! Jag gillar det. När jag är ledig, annars äre mest jobbigt :-P. Igår låg jag på beachen och fick solsting. Det var sommrigt!


Dagens bod-händelse:
En tant är inne och handlar och har med sig en kvinna från hemtjänsten. Jag hälsar och går mot kryddhyllan. Hemtjänsten går efter mig och säger till tanten :
- ja skall bäre ränn etta salt!
- naj hu stackels tös, hetar ha Salt!

Av Sofie - 24 juli 2012 20:44

Ikväll har jag inrett huset. Lite här o var hänger det moderiktiga, bruna, kleggiga och alldeles underbara FLUGFÅNGARE! Äckliga små kräk, nu har jag fått nog av er. Usch.

Jag försöker sova, jag är ert dansgolv. Jag går upp och äter frukost istället, ni äter buffe. Jag dricker ett glas juice, ni har poolparty. Jag tar en sväng på cykeln. Ni ska uppenbarligen åt andra hållet eftersom ni flyger in i min mun! Det är inte roligt för någon av oss! Lär er högerregeln för i helvete!!

Out

Av Sofie - 23 juli 2012 22:14

Vilken miss jag gjorde när jag gick till jobbet häromdan! Det var den där dagen när det hade regnat hela natten och det fortfarande öste ner när portarna till bodi slog upp. Första kunden som stiger in gör mig varse om dagens miss.

" Va mike regn har er fat da? "

Neeeej! Jag glömde kolla regnmätaren innan jag åkte hemifrån! Vilken skandal. Jag vet ju av erfarenhet hur viktigt det är att kunna jämföra med grannarna hur många millimeter man har fått...

Dagens första kund fortsätter regn-samtalet. Han förklarar att det hade regnat så mycket under natten att när klockan blev 06 var han tvungen att gå upp för att gå ut och tömma regnmätaren. Det faktum att mätaren då var full grämde honom oerhört eftersom det nu inte blev en korrekt mätning. Att jag dessutom hade glömt kolla vår mätare gjorde att ja utan problem kunde inta förstaplatsen till dagens idiot.

Out

Av Sofie - 22 juli 2012 22:59

Nu har jag beslutat mig för att börja plugga! Ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för Sofie :-)! Så i höst blir det Kalmar. Äre nån som vet om jysk har utförsäljning på tält snart?

Förövrigt är avspärrningen förbi backen borttagen så nu kommer ni tyvärr till När på en gång. Dock helt okej att ta en sväng runt Lau om man känner sig lite knäsvag inför Närbesöket. Annars går det bra att strunta i När helt o hållet. Det mesta finns i Lau.

Nu har jag fått bloggprogram i mobilen så nu blir det förmodligen lite mer bloggande. Håll utkik o tipsa nyfikna :-)

Out

Av Sofie - 5 juli 2012 23:03

Tydligen går det rykten på När IP om att Laus bästa damlag tränar väldigt flitigt. Det är bra tycker jag. Vi har märkt av att trafiken förbi backen har ökat markant desto närmare speli vi har kommit. Vi förväntar oss ytterligare en våg nästa vecka när lagets sista medlem anländer med vår Lau-jet.


För att minska på spionagen har vi funderat på att förflytta träningarna till ett mer skyddat område dit ingen hittar. Eller eventuellt glasa in backen med tonat glas. Insåg dock att lag-kassan redan har spenderats på biljetter till den stora gala-middagen på Stangspeli. Billy. 


För att på mer ekonomiskt sätt minska på spionaget ska vi hädan efter sätta upp ett avspärrat-band på vägen. Samtliga resenärer som vill ta sig mellan Lau och När får således köra runt Laus backar istället. Detta bidrar endast med positiva saker då folk kommer att få se mer av den vackra naturen i Lau och slipper komma till När för fort. Mer Lau åt folket. Överträdelse beivras! Vägen mellan Mikkas mormors gamla residens och Kattkällingi kommer att prepareras med spikmattor.


-out-

Av Sofie - 5 juli 2012 09:00

På pärkträningen häromdagen berättade Heddå om en händelse som jag totalt glömt bort. En av de roligare moments Heddå varit med om tydligen. 



Det hela utspelade sig på kanotlägret vid Bäste Träsk. Vi satt vid något litet campingbord och spelade kort samtidigt som jag mumsade på ett äpple.


Sitter och fnissar lite för mig själv när jag tänker på detta. Tänk att jag hade glömt bort det!


Mikka och jag sitter mitt emot varandra. När jag hade mumsat klart på mitt äpple tänkte jag kasta in skruttet i skogen. Sagt och gjort, dock är jag världens sämsta kastare. Det hela slutar med att jag (hårt) kastar äppelskruttet rakt mellan ögonen på Mikka. Total tystnad runt bordet och jag kan knappt hålla mig för skratt trots att min sista stund nog är kommen. Där sitter Mikka, sammanbiten, med äppelsaft rinnande ner i ansiktet. Ett djupt andetag från Mikkas sida sen kan alla börja garva åt det hela.


Tur för mig :-). Ännu roligare såhär i efterhand faktiskt hahaha!

Presentation


Historier från nu och då.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards