Alla inlägg den 6 maj 2012

Av Sofie - 6 maj 2012 21:41

Efter att ha inlett vår helg i stockholm med att göra en stockholmare förbannad så blev lördagen mycket bättre! Vi mötte upp med den nyblivna stockholmaren Mikka och begav oss sedan på en tur genom stockholm. Blandannat förbi Mikkssons jobb!


   



Sen bar det av till Gröna Lund för att möta upp Eldina! Väl på grönan så lyckades dårarna få upp mig i en berg och dalbana. Jag var livrädd. Jag har aldrig åkt en berg och dalbanan i hela mitt snart 25 åriga liv! En sådan livräddhet som när vi stod i kön till helvetet (kändes det som) har jag nästan aldrig upplevt. Borträknat när jag åkte bil med syrran i Bolare kviar en gång...

Halvvägs genom kön och jag såg min chans att smita ut, men icke. Envisheten slog in och man vill ju inte framstå som en mes...


Väl på plats i det fruktade helvetet fälldes "säkerhetsbältet" ner. Jag satt fast hårt som tusan så nu fanns verkligen ingen återvändo. Panik. Vagnen börjar röra sig uppåt i sakta mak. Uppåt och uppåt och uppåt. " Nu dör vi", sa jag till Viktor och började fundera på hur mycke pensionspengar jag sparat ihop som nu skulle gå till spillo. I nästa ögonblick störtar vagnen neråt i en jävla fart! Jag blundade så hårt jag kunde och höll i mig för glatta livet. Kul att det togs ett kort i detta ögonblick. Såg väldigt roligt ut, jag livrädd och Viktor jätteglad. Hur som helst klarade jag mig igenom helvetesbanan och tyckte faktiskt att det var ganska roligt! Så roligt att det skulle få bli en tur till. Men först, givetvis, lite sockervadd till Sofie, 12 år :-).


                       




Efter sockervadd tog jag och Mikka en tur i slänggungorna. Det var nästan mer läskigt än berg och dalbanan! 


     



Trodde ett tag att Mikka skulle börja gråta! Men posera kunde vi iallafall göra på en bild :-).



 

Presentation


Historier från nu och då.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards