Alla inlägg under maj 2012

Av Sofie - 3 maj 2012 18:00

Long time no see! Spenderade helgen i den stora staden over there, dvs Stockholm!

Stockholm bjöd på fint väder, arga stockholmare och läskiga berg och dalbanor. En blandad kompott skulle man kunna säga!


På fredagen drog jag och Viktor till t-centralen för att hämta våra väskor som spenderat dagen i ett skåp. När väskorna plockats ut begav vi oss mot vår nästa destination, pendeln och därefter hotellet. På vägen dit stöter vi på ett hinder. De två snurrande dörrarna vi t-centralen står öppna. Detta resulterar i att det finns en högerfil och en vänsterfil att gå ut genom. MEN! I vår högra fil står en man med någon slags städvagn och putsar fönstren vilket resulterar i att där inte går att ta sig fram... Vi väljer helt enkelt att gå i den vänstra filen eftersom det ändå går att mötas där ifall vi skulle möta någon. När vi kommit halvvägs ( i fel fil observera) kommer en mycket stressad stockholmare i 30-40års åldern. När han möter oss blir han irriterad och klagar högt genom att irriterat säga "HERRE GUD!" Jag reagerar då med att skämtsamt härma honom eftersom jag tyckte han var löjlig, "häärre guuuud". Haha det var ganska kul tyckte jag. Sen hör jag någon ropa efter oss. " Var de nåt som va roligt eller??". Vi vänder oss om och upptäcker hur den fruktansvärt stressade mannen tagit sig tid att gå tillbaka bara för att tjafsa med oss (mig...). Han tycker vi är dumma i huvet som inte fattar högerregeln. Ja de gick ju inte att gå till höger, förklarar jag vääldigt irriterat och pekar på städvagnen. Ja... Det blev en liten diskussion och jag trodde nästan att snubben skulle nita mig om jag hade fortsatt tjafsa. Som tur var tog Viktor tag i mig, sa "tönt" till snubben och drog iväg mig till pendeln. "6 timmar i stockholm Sofie och du har redan retat upp en stockholmare..." 



-out-

Presentation


Historier från nu och då.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards